אפל חשפה את סדרת ה-iPhone 15

אתמול בערב הכריזה אפל באירוע החגיגי השנתי שלה על קו מכשירי ה-iPhone 15 החדשים, על סדרת השעונים החכמים שלה ועל דגם חדש של ה-AirPods Pro.

השינוי הגדול ביותר במכשירים החדשים, כפי שהיה צפוי, הוא שינוי מערכת הטעינה. אפל נפרדת מחיבור ה-Lightening הקנייני שלה ונכנעת לחקיקה של האיחוד האירופי עם חיבור USB-C.

בהיבטים רבים, דגמי הבסיס – ה-iPhone 15 הרגיל ודגם ה-Plus, הם בעצם גירסה של ה-iPhone 14 Pro ב”אדרת חדשה”: הם כוללים את “האי הדינאמי” – שהופיע לראשונה בדגמי ה-14 Pro בשנה שעברה ואת שבבי ה-A16 Bionic.

iPhone 15. צבעי פסטל חדשים.iPhone 15. צבעי פסטל חדשים. צילום: אפל

מבחינת העיצוב החיצוני – הם מצוידים במסך מחופה במגן קראמי, שלפי החברה עמיד יותר מאי פעם, ומעוצבים עם שולי אלומיניום מעוגלים. המכשירים החדשים קיבלו שבב חדש – UWB (פס אולטרה רחב), לשיפור יכולת האיתור שלהם והגדלת טווח השידור פי שלושה, לפי החברה. גם איכות השיחה מקבלת שדרוג עם סינון רעשים חיצוניים.

מערך הצילום של המכשירים החדשים שודרג עם מצלמת 48 מגה-פיקסל ושיפורים באלגוריתם הצילום, שמאפשרים זום אופטי X2, שיפור בצילום דיוקן וגם אפשרות לשנות את מצבי התמונה גם לאחר הצילום.

תכונה חדשה שנוספה למכשירים היא תוספת של סיוע בדרכים באמצעות קישוריות לוויינית במקומות שאין בהם קליטה סלולרית (בנוסף לשירות SOS בלוויין שהוצג בשנה שעברה), שתינתן לרוכשי המכשיר בחינם למשך שנתיים.

המכשירים יהיו זמינים בצבעים ורוד, צהוב, ירוק, תכלת ושחור ובמחירים של החל מ-799 ל-iPhone 15 והחל מ-899 דולר ל-iPhone 15 Plus – ללא שינוי ממחירי ה-iPhone 14 בעת ההשקה בשנה שעברה.

iPhone 15 Pro ו-Pro Max

גולת הכותרת של הסידרה החדשה היא, כמובן, דגמי ה-iPhone 15 Pro וה-Pro Max. שני הדגמים עוצבו עם מסגרת טיטניום קלה וחזקה יותר, עם שוליים דקים מאוד ותכונות נוספות רבות שדווח עליהם בחודשים האחרונים, במו פרידה מכפתור ההשתקה הוותיק, שהחולף בכפתור “פעולה”, המאפשר הפעלת תכונות שונות לפי בחירה, כמו הפעלת מצלמה, ניתוק שיחה, ועוד, או מצב חדש של תצוגה מיוחדת כאשר מסובבים אותו למצב מאוזן.

שני דגמי העילית מצוידים, כצפוי, בערכת השבבים A17 Pro – שיוצרה, לראשונה, בארכיטקטורת 3 ננומטר, ובמעבד גרפי שמציע שיפור של 20% בחישובי גרפיקה בעיקר למשחקים ולחישובי מציאות רבודה (AR).

מערך הצילום של דגמי ה-Pro החדשים שודרג עם מצלמת טלה-פוטו עם זום של x3 בדגם ה-Pro, ועם עדשת פריסקופ עם זום x5 בדגפ ה-Pro Max, ובנוסף שיפור בחיישן מצלמת ה-48 מגה-פיקסל אמור לספק תמונות טובות יותר בתנאי תאורה חשוכה, תמיכה ב-LiDAR במצב לילה תניב שיפור בהפרדת הצבעים תוך שמירה על צבעוניות טבעית.

עוד שיפרה אפל את מצלמת הווידיאו שמעניקה יכולות צילום בתקן קולנועי ACES. במהלך השנה ניתן יהיה לצם באמצעות מצלמת ה-Pro סרטונים בתלת-ממד, שייתמכו במשקפי המציאות המעורבת Vision Pro v v, הצפויים בשנה הבאה.

מכשירי ה-Pro יוצעו בצבעי זהב, כסף, כחול ושחור, ובמחירים של החל מ-1,000 דולר לדגם ה-Pro, כמו בשנה שעבר, והחל מ-1,200 דולר לדגם ה-Pro Max – עלייה של 100 דולר לעומת השנה שעברה.

כל המכשירים יוצעו להזמנה מוקדמת בארה”ב ביום שישי הקרוב, ויגיעו למדפים ביום שישי בשבוע הבא, ה-22 בספטמבר.

Apple Watch Series 9

בתחילת האירוע הציגה אפל את סידרת השעונים החדשה שלה, לאחר שהציגה סרטון על אנשים שחייהם ניצלו בזכות התכונות של ה-Apple Watch, כמו, למשל, מדידת דופק או זיכוי תאונת דרכים.

השעונים החדשים בסדרה 9 נראים דומים מאוד לדור ה-8 הקודם, אבל כוללים שבב חדש בשם SiP S9 שתרומתו העיקרית היא חישובי בינה מלאכותית על השעון עצמו במקום בענן ואפשרות גישה למידע רפואי באמצעות הסייעת הקולית Siri. בנוסף, גם השעונים מצוידים בשבב ה-UWB – פס אולטרה רחב, שמאפשר זיהוי משופר של מיקום ה-iPhone של המשתמש. מסך ה-Retina שופר גם הוא עם בהירות כפולה לעומת הדור הקודם, של 2,000 ניט. הסוללה, לפי החברה, תחזיק 18 שעות עבודה. לסידרה החדשה נוסף צבע חדש – ורוד.

תכונה חדשה שהוצגה בשעון היא מחווה של טפיחה כפולה של האצבע עם האגודל, שתאפשר הפעלה של תכונות שונות, כמו מענה לשיחות, כיבוי השעון המעורר ועוד.

Apple Watch Series 9. גם בוורוד.Apple Watch Series 9. גם בוורוד. צילום: אפל

אפל גם הדגישה את מאמציה האקולוגיים בתהליכי הייצור שלה, וסיפרה כי כל השעונים יוצרו באמצעות אנרגיה ירוקה וכי כל השעונים מבוססים על חומרים ממוחזרים, והשעון הוא בעצם המוצר הראשון של החברה שהוא נייטרלי מבחינה פחמנית. גם קופסת האריזה הפכה ל”ירוקה” ומיוצרת מסיבים במקום מקרטון. השעונים החדשים יהיו זמינים בגדלים 41 ו-45 מ”מ במחיר התחלתי של 399 דולר, ויגיעו למדפים גם הם ב-22 בספטמבר, כשהמכירה המוקדמת החלה מיד לאחר ההכרזה.

כפי שהיה צפוי, אפל השיקה גם שדרוג לדגם שעון ה-Ultra לחובבי האקסטרים והציגה את ה-Ultra 2.

דגם זה זוכה לבהירות של 3,000 ניט, תמיכה בטפיחה כפולה ושבב UWB וגישה ל-Siri גם במצב לא מקוון. השעון מספק מגוון גדול של יכולות ניטור של פעילויות ספורט ומספק חוויים רבים של מידע על הפעילויות. חיי הסוללה הם כמו בדגם הקודם – 36 שעות בשימוש רגיל ו-72 שעות במצב חיסכון, והוא יעלה החל מ-799 דולר.

לחובבי האקסטרים - Apple Watch Ultra 2.לחובבי האקסטרים – Apple Watch Ultra 2. צילום: אפל

באירוע זה השיקה אפל, כפי שהיה צפוי, גם גירסה משודרגת של אוזניות ה-AirPods Pro, שגם בהם שונתה מערכת הטענה ל-USB-C, ונוספה להם עמידה בתקן IP54 לעמידות משופרת מפני מים ואבק. מחירן – כמו הדור הקודם – 249 דולר.

 

 

 

קרדיט: אנשים ומחשבים, נחמה אלמג.

הפיצו את הבשורה
דילוג לתוכן