אפל חשפה את משפחת iPhone 14

אפל חשפה את משפחת iPhone 14, אבל רוב החידושים בגרסת ה-Pro

אפל (Apple) הכריזה על סדרת מכשירי ה-iPhone 14, וכפי שדווח לאורך החודשים האחרונים הפעם ההבדל בין הדגמים ה״רגילים״ ודגמי ה-Pro גדול מתמיד. ניתן להתנחם בכך שבניגוד לשמועות, המחירים דווקא נותרו זהים לאלו של ה-iPhone 13, לפחות בארה״ב.

ה-iPhone 14 וה-iPhone 14 Plus מגיעים עם מסכים בגדלי 6.1 ו-6.7 אינץ׳ בהתאמה בעוד שדגם המיני, כצפוי, נעלם. פרט לכך שניהם כמעט זהים – וגם דומים לדגמי ה-iPhone 13 הקיימים, כולל מגרעת. הם מתבססים על אותה ערכת השבבים Apple A15 Bionic של הדור הקודם, ומגיעים עם צמד מצלמות מאחור ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, עם עדשה רגילה ורחבה. באפל טוענים כי החיישן עצמו גדול יותר ומסוגל לקלוט כמות רבה יותר של אור, ומצלמת הסלפי מגיעה לראשונה עם מיקוד אוטומטי.

שני הדגמים מסוגלים להתחבר ללוויינים לצורך שליחת הודעות SOS, אם כי שירות זה יפעל תחילה רק בארה״ב ובקנדה. במהדורה האמריקנית, המכשיר יגיע ללא חריץ סים כלל, ויסתמך באופן בלעדי על כרטיסי eSim. המחירים: 799 דולרים ל-iPhone 14, ו-899 דולרים ל-iPhone 14 Plus.

בדגמי iPhone 14 Pro ו-iPhone 14 Pro Max, גדלי המסך זהים עם 6.1 ו-6.7 אינץ׳, אך המגרעת צומצמה ומוחלפת בקדח כפול במרכז המסך – אחד למצלמת הסלפי ואחד למצלמת זיהוי הפנים. באפל מציגים ממשק חדש ומקורי המנצל את השינוי לצורך תצוגת התראות ועדכונים קבועים מאפליקציות בתך מעין חלונית המתרחבת ומצטמצמת באופן אוטומטי, חידוש שאותו מכנה החברה ״אי דינאמי״ (Dynamic Island).

The iPhone’s new animated notch in action.
אלו גם דגמי ה-iPhone הראשונים התומכים בתצוגה דולקת תמידית (Always On), עם עדכונים המוצגים על המסך גם כאשר המכשיר נעול. שניהם מגיעים עם ערכת שבבים חדשה, חזקה וחסכונית יותר באנרגיה, Apple A16. בנוסף, מערך הצילום זוכה לשדרוג משמעותי עם חיישן ראשי ברזולוציית 48 מגה-פיקסל, לצד מצלמה רחבה ומצלמת טלפוטו המגדילה פי שלושה, שתיהן עם חיישן 12 מגה-פיקסל. כל המצלמות מסוגלות לצלם וידאו ברזולוציית 4K בקצב של עד 30 תמונות בשנייה.

מחיר הפתיחה נותר כשהיה, 999 דולרים. כל הדגמים יהיו זמינים לרכישה ב-16 בספטמבר, למעט דגם ה-iPhone 14 Plus שיתעכב מעט ויגיע לחנויות בארה״ב רק ב-7 באוקטובר. לארץ הם יגיעו ב-22 בספטמבר.

קרדיט: tgspot

אילן גלר

הפיצו את הבשורה
דילוג לתוכן