הגנה על הזהות הדיגיטלית

בהתחברות לחשבון בנק, בשליחת דוא”ל בעבודה וגם בפרסום תמונה במדיה חברתית – אתן ואתם חושפים חלקים מהזהות הדיגיטלית שלכם. גניבת זהות הפכה למגפה בשנים האחרונות, ואין ספק שיש צורך להקדיש מחשבה לאבטחת סייבר עבור הזהות הדיגיטלית. חשוב להבין שהמרחב המקוון יכול להוביל לסיכונים ממשיים בעולם האמיתי.
גניבת זהות יכולה לאפשר שימוש בזהות האישית באופן נרחב, למשל חתימה על מסמכים, התחזות ברשתות החברתיות, שיתוף מידע סודי ואפילו לאפשר גישה לחשבון הבנק וכרטיס האשראי שלך.

שימו לב למה שאתם מגלים ברשת 
האם היית רוצה שכולם ידעו היכן את גרה? האם כדאי שמספר תעודת הזהות שלך תהיה גלויה ברשת?
בעזרת מספר טלפון, מספר תעודת זהות וכתובת ניתן להתחזות אליכם בקלות, חשוב לשים לב כשאנחנו מפרסמים תמונות, מסמכים ומידע אישי – למחוק פרטים מזהים ובמיוחד כתובת מגורים, מספר טלפון, מספר תעודת זהות וכדומה.

השתמשו בסיסמאות חזקות ושונות 

לפני הכל – הגדירו אימות דו שלבי בחשבונות השונים כך שאם סיסמה כלשהי תחשף, החשבונות עדיין ישארו מוגנים.

השתמשו בזיהוי ביומטרי כטביעת אצבע, זיהוי פנים וכדומה ככל שזה מתאפשר כך שההזדהות תתבסס על אמצעי זיהוי ייחודי. אם אין אפשרות לזיהוי ביומטרי – השתמשו בסיסמאות חזקות ושונות לאתרים שונים כך שחשיפה של סיסמה אחת לא תחשוף את כל החשבונות שלכם. ככל שיש קושי בניהול הסיסמאות, זכירה ושינוי אחת לתקופה – ניתן להשתמש ביישומון (אפליקציה) לניהול סיסמאות. מנהל סיסמאות יכול לעזור לעדכן את הסיסמאות באופן קבוע, להשתמש בסיסמאות חזקות שלא ניתן לנחש בקלות על סמך מידע אישי ולהשתמש בסיסמאות שונות עבור החשבונות השונים שלכם.

ודאו שהחיבור לשירות מאובטח
הסתכלו בשורת הכתובת בדפדפן. רואים את המנעול הקטן בצד שמאל? זה אומר שהאתר הזה משתמש בפרוטוקול בטוח לשימוש. חיווי נוסף הוא האות S – הכתובת של אתרים שעורכים שימוש בפרוטוקול מאובטח תתחיל ב-HTTPS (בניגוד ל-HTTP). כניסה לאתרים שאינם מאובטחים משמעה שהנתונים והמידע שאתם חולקים באתר גלויים ברשת ולא יגיעו בלעדית לאתר בו אתם גולשים. הסכנה היא גניבת מידע אישי.

הכירו את הסכנות
שמירה על סיסמאות חזקות ושונות היא צעד חשוב ומשמעותי בהגנה על החשבונות השונים, אבל זה לא תמיד מספיק. חשוב להכיר את הסכנות ברשת למשל – דיוג (או בשמו המוכר פישינג). דיוג עשוי להגיע במספר דרכים כמו הודעת דוא”ל או טקסט המבקשים מכם מידע, בדקו תמיד את המקור ששלח את הקישור, אל תזינו פרטים בקישורים שהגיעו ממקור כלשהו אלא תמיד היכנסו לאתר באופן יזום. מומלץ שלא ללחוץ על קבצים או קישורים חשודים.
בנוסף, מומלץ לשמור על הפרטים האישיים גם בעולם האמיתי, לא לנדב מידע לזרים ולבדוק את הזהות של מי שמבקש מכם מידע בין אם בדוא”ל, בשיחת טלפון או במסרון.

עיקבו אחרי המידע האישי 
חשוב לעקוב אחר הפעולות בחשבונות השונים לעיתים קרובות, לשים לב לפעולות חריגות. אם זיהתם פעילות חריגה מומלץ להחליף סיסמאות ולוודא שקיים אימות דו שלבי בחשבונות השונים.

בכל חשד לאירוע סייבר חייגו 119 למערך הסייבר הלאומי

הפיצו את הבשורה
דילוג לתוכן