מה חדש ב-iOS 15

מה חדש ב-iOS 15

אפל הוסיפה כמות גדולה של עדכונים למערכת ההפעלה החדשה המאפשרים התאמה אישית של השימוש. הוספנו לרשימה מטה את העדכונים העיקריים, לצד כמה עדכונים נבחרים קטנים יותר שחשבנו שתאהבו.

עיצוב חדש להתראות ומצב פוקוס

העיצוב החדש של וילון ההתראות מביא עימו יכולת הצגה של תמונות פרופיל, כך שתוכלו לדעת מי שלח לכם הודעה דרך התמונה ולא רק בטקסט, כאשר גם האייקונים של האפליקציות יוצגו בגדול כדי להדגיש את ההתראות המתקבלות מאפליקציות שונות.

סיכום התראות (Notification Summary) – הפונקציה החדשה תאפשר להציג התראות חשובות (שיחות, הודעות SMS וכד’) בראש וילון ההתראות, כשאפל מוסיפה גם אפשרות חכמה הלומדת את אופי השימוש באפליקציות במכשיר ומענה להתראות מאפליקציות כדי לתת עדיפות בהצגת התראות מאפליקציות החשובות יותר למשתמשים, ובהתאמה אישית לכל משתמש ומשתמשת. כל ההתראות יוצגו בסיכום מסודר וישלחו למשתמשים בשעה מוגדרת ביום.

השתקת התראות לפי אפליקציה – ניתן להשתיק באופן זמני התראות מאפליקציות שונות, מה שיאפשר להסתיר את מקבץ ההתראות לצפייה מאוחרת יותר. באפל מוסיפים לכך גם המלצות על השתקה של התראות מאפליקציות על פי אופן השימוש במכשיר. כמובן שאפשרות ביטול ההתראות מכל אפליקציה והתאמה אישית של תצוגת התראות, פונקציות שהיו קיימות מזה זמן מה במערכת ההפעלה, ימשיכו להיות זמינות דרך תפריט ההגדרות באייפון.

מצב ריכוז (Focus) – התכונה החדשה מאפשרת לסדר מחדש את הדרך בה נתקשר עם המכשיר על פי הפעולות שאנו מבצעים באותו רגע, ובניגוד למצב ה’נא לא להפריע’ המקורי, הפעם ניתן יהיה להגדיר פרופילי שימוש שונים עם אפשרויות תקשורת שונות, כך שניתן יהיה להגדיר פרופיל התראות עבור “עבודה”, “חדר כושר”, “שנ”צ” או אפילו “מוטי” (השם לא ממש משנה, תבחרו מה שבא לכם).

FaceTime

שיחות הוידאו הפכו לכלי חשוב במיוחד מאז נכנסה הקורונה לחיינו, ובאפל שמים כעת דגש גדול על FaceTime עם מספר תכונות חדשות:

  • Grid View – תצוגה חדשה בוידאו שמאפשרת פריסה של כל המשתתפים בשיחה בתצוגת רשת, כשהריבוע של האדם שמדבר יודגש ויסומן.
  • וידאו במצב פורטרט – מאפשר את טשטוש הרקע במהלך שיחת וידאו, כדי שתוכלו להסתיר את הבלגן בבית. הפונקציה תשאיר את המצולמים בפוקוס ותטשטש רק את הסביבה שלהם.
  • קישורי FaceTime – תוכלו ליצור קישור לשיחת וידאו ולשתף אותו דרך הודעה, מייל, בלוח שנה ובאפליקציות שונות.
  • שיפורי אודיו – התמיכה החדשה ב-Spatial Audio תאפשר ביצוע שיחה עם מספר אנשים, כך שבזמן שיחה ניתן יהיה לשמוע אותם במרחב היקפי. בנוסף, מצב Voice Isolation יאפשר סינון של רעשי רקע כדי להתמקד בקול שלנו בזמן שיחה, ומצב Wide Spectrum ידגיש כל סאונד בוידאו כך שגם רעשי הרקע יישמעו באופן ברור וחד.
  • SharePlay – השמעת שירים באיכות גבוהה לכל המשתתפים בשיחת ה-FaceTime, בנוסף לאפשרות צפייה בסדרות וסרטים יחד עם חברים ומשפחה ושיתוף מסך האייפון.

הודעות (Messages)

אפל מעדכנת את עיצוב ההודעות באפליקציית ההודעות המרכיזית, עם מבחר עיצובים חדשים לשליחת תמונות ב-iMessage, כך שבעת שליחתן התמונות יופיעו בתור ערימה, קולאז’ ועוד.

תכונת Shared With You (שותף איתך) תאפשר להציג תמונות, פלייליסטים ועוד באפליקציות התואמות של החברה בתוך קטגוריה חדשה שתחכה בתוך האפליקציות, כך שתוכלו לגשת לרשימות שירים או תמונות שחלקו איתכם החברים והמשפחה דרך האפליקציות וללא צורך לגשת לחלון השיחה ולחפש מה שלחו לכם כל פעם מחדש. ניתן גם לנעוץ הודעות חשובות באפליקציה.

תמונות וחיפוש Spotlight

Photos Memories – יצירת סרטון ממקבץ תמונות קשורות בתוספת התאמה אישית של שירים משירות Apple Music.

Memory Mixes – התאמה אישית של השירים שילוו את הסרטונים שיצרתם, עם אפשרות עריכה ושינוי השירים שירוצו ברקע הוידאו, התאמת רקעים וצבעים לפי אופי השיר ועוד.

Live Text – תכונת הטקסט החי מעבדת את התמונות שלנו ומזהה טקסט באופן אוטומטי. לאחר זיהוי של טקסט בתמונה נוכל לסמן אותו כמו כל טקסט אחר באייפון, להעתיק אותו היישר מהתמונה ולהדביק בכל מקום אחר.

Visual Look Up – מאפשר לצלם חיות, איזורים, יצירות אומנות ועוד ולזהות מה בתמונה, אפילו עד רמת גזע הכלב שצילמתם והצגה של פרטים אודותיו.

יותר מידע על תמונות – במשיכה כלפי מעלה בצפייה בתמונה בגלריה ניתן לראות מידע עשיר יותר מבעבר, זה כולל גם מפה של המיקום בה צולמה התמונה (במידה ואישרתם שמירת מיקום על גבי תמונות שצילמתם), וגם אפשרות להוסת כיתוב לתמונה באופן ידני.

חיפוש ב-Spotlight – בעדכון החדש נמצא עיצוב נגיש יותר המעניק אפשרויות רבות לביצוע בלחיצה אחת, כך שבמידה ותחפשו שם של איש קשר, לא תקבלו רק אפשרות להתקשר אליו, אלא תראו את כל התמונות שלכם איתו, המידע עליו, האירועים הקשורים אליו ומגוון פעולות מהירות.

ארנק (Wallet)

לאחר כניסת שירות התשלומים Apple Pay לישראל הפך הארנק הדיגיטלי של אפל לרלוונטי יותר מתמיד. עם iOS 15 מתכננת אפל להציע אפשרות גישה לכרטיסים נוספים דרך הארנק בטלפון, כמו הרב-קו, תעודת הזהות ורישיון הנהיגה. בשלב זה לא ידוע מתי בדיוק תהיה זמינה האפשרות בישראל.

מפות (Apple Maps)

שירות המפות של אפל מקבל מספר עדכונים, אך לא כולם יהיו זמינים בישראל. בין העדכונים נמצא גלובוס אינטראקטיבי המזכיר את זה של Google Earth, ויאפשר לטייל מסביב לעולם בקלות ובמהירות רבה היישר מהאפליקציה.

אפליקציית המפות מקבלת עדכון לכבוד השקתה של iOS 15 עם צבעים חדשים למקומות, מצב לילה אשר מתחשב בתאורה של מקומות חשובים במדינה ומבנים תלת-ממדיים חדשים אשר עוצבו במיוחד לאפליקציה על מנת להמחיש בצורה טובה יותר את הסובב אותנו. במצב נהיגה נוכל לראות כעת היכן יש רמזורים, מעברי חצייה, נתיבים רגילים, נתיבי תחבורה ציבורית וכבישים בתלת-ממד על מנת להבחין בנתיב בו אנחנו אמורים להיות במידה והכבישים עולים אחד על השני. את העדכון הזה אפל תשיק במדינות הנבחרות למערכת ה-CarPlay בהמשך השנה.

דפדפן ספארי (Safari)

דפדפן ברירת המחדל של אפל במכשירי האייפון זוכה לרענון בעיצוב במערכת ההפעלה החדשה, כשהתפריטים עוברים לחלק התחתון של האפליקציה ויאפשרו גישה נוחה יותר, מעבר מהיר בין טאבים פתוחים ואפשרות שמירה וסנכרון של קבוצות טאבים בין מכשירים תומכים (כל עוד גם בהם אתם משתמשים בדפדפן ספארי כמובן).

סירי (Siri)

אפל מעבירה את העיבוד של הבקשות והזיהוי הקולי של סירי למכשיר עצמו, מה שיאפשר להגביר את האבטחה בשימוש בעוזרת הקולית. דרך שימוש בלמידת מכונה סירי תוכל ללמוד על השימושים שלכם במכשיר, אילו אנשי קשר חשובים לכם יותר, ולהתאים המלצות ותוצאות טוב יותר. בנוסף, תוכל סירי לקשר בין בקשות שמתבצעות אליה, כך שהשיח עם העוזרת הקולית יוכל להיות שוטף יותר, ולא יתייחס לכל בקשה בנפרד.

סירי תאפשר לשתף תמונות, שירים, דפי אינטרנט, פודקאסטים ועוד בפקודה קולית, וגם להקריא הודעות נכנסות.

אבטחה ופרטיות ב-iOS 15

אפל תוסיף מגוון אפשרויות אבטחה ופרטיות חדשות במערכת ההפעלה iOS 15:

  • דוח פרטיות לאפליקציות (App Privacy Report) – איזור חדש בהגדרות שמאפשר למשתמשים לראות מידע אודות השימוש של אפליקציות שונות בכלי מערכת שונים כמו: מיקום, מיקרופון, מצלמה, תמונות, אנשי קשר ועוד.
  • הסתרת כתובת מייל – יצירת כתובת מייל באופן רנדומלי, דרכה תעבור תנועת המייל, ודרך כך תימנע מהצגת כתובת המייל האמיתית שלכם (דרך שירות +iCloud)
  • אפליקציית המייל תמנע מהשולח לדעת האם נפתח המייל ותמנע את הצגת כתובת ה-IP שלכם.
  • שיתוף זמני למיקום באפליקציות – אפל הוסיפה אפשרות למפתחים שתאפשר לשתף את המיקום שלכם דרך האפליקציה באופן זמני בלבד.
  • גישה חלקית לתמונות – מפתחים יוכלו לבקש גישה לתמונה או תמונות ספציפיות במקום לספריית התמונות כולה.
  • חלופה ל-Google Authenticator – אפל תאפשר ניהול של קודי אישור המתקבלים דרך מנגנוני אימות דו-שלבי דרך תפריט ההגדרות > סיסמאות.

קרדיט: gadgety

הפיצו את הבשורה
דילוג לתוכן