מה חדש ב‑iOS 14

וידג׳טים במסך הבית: הוידג׳טים תוכננו מחדש כדי לספק לך יותר מידע במבט חטוף, וכעת ניתן להוסיף אותם אל מסך הבית. אפשר לבחור מבין הגדלים השונים ולארגן אותם כרצונך. בנוסף, ניתן להוסיף ״ערימה חכמה״ שמציגה וידג׳טים המבוססים על גורמים כמו המיקום שלך, פעילות או שעה.

מסך הבית של ה‑iPhone. במחציתו העליונה של המסך נמצאים הווידג׳טים ״פתקים״, ״ מזג אוויר״, ו״מוסיקה״. במחציתו התחתונה של המסך נמצאים יישומים.

ספריית היישומים: ספריית היישומים החדשה במסך הבית מארגנת את כל היישומים באופן אוטומטי לתצוגה אחת קלה לניווט. היישומים ממוינים לפי קטגוריות והיישומים שמשמשים אותך בתדירות הגבוהה ביותר נמצאים תמיד במרחק הקשה אחת בלבד.

מסך ספריית היישומים

תצוגת שיחות ממוזערת: שיחות נכנסות, וביניהן גם שיחות FaceTime ושיחות מיישומים חיצוניים נתמכים, מופיעות בעיצוב קומפקטי וחדש לגמרי שאינו תופס את כל המסך.

יישומים ברגע: ״יישום ברגע״ הוא חלק קטן מיישום שמתמקד במשימה ספציפית, כמו השכרת אופניים, תשלום על חניה או הזמנת אוכל. אפשר לגלות יישומים ברגע ב‑Safari, ״מפות״ ו״הודעות״, או בעולם האמיתי באמצעות קודים של ״יישומים ברגע״ (iOS 14.3), קודי QR ותגי NFC.

תרגום: ״תרגום״ הוא יישום חדש שמטרתו לאפשר שיחות טבעיות וזורמות בין שפות. עליך לסובב את ה‑iPhone ל״תצוגה לרוחב״ כדי להיכנס למצב שיחה שבה אפשר לראות בקלות את שני צדדי השיחה. ״תרגום״ מאפשר תרגום של קול או מלל, תרגום מלא על המכשיר לשפות שהורדו, שמירה של התרגומים האהובים עליך, ועוד.

המסך ״תרגום״ מציג למעלה שתי שפות שנבחרו, אנגלית וספרדית. במרכז המסך מוצג התרגום ובקרבת תחתית המסך נמצא השדה להזנת מלל.

מצא את…(iOS 14.3) באפשרותך לאתר ולמצוא פריטים יומיומיים באמצעות הכרטיסיה ״פריטים״ החדשה.

חיפוש: מאפיין החיפוש הוא מקום מרכזי שממנו אפשר להתחיל כל חיפוש. עיצוב חדש וחווית חיפוש‑תוך-כדי-הקלדה שמחזיר תוצאות מהירות ורלוונטיות יותר מיישומים, אנשי קשר וחיפושים באינטרנט.

מסך המציג שאילתת חיפוש ב‑iPhone. בראש המסך נמצא שדה החיפוש ובתוכו המלל לחיפוש – ״apple״; מתחת ניתן לראות את תוצאות החיפוש שנמצאו עבור מלל החיפוש.

תמונה בתוך תמונה: עכשיו אפשר להמשיך לצפות בסרטונים או לשוחח ב‑FaceTime תוך כדי שימוש ביישום אחר.

הודעות: לגישה קלה, היישום ״הודעות״ מאפשר נעיצה של השיחות החשובות ביותר בראש רשימת השיחות. אפשר לציין שם של אדם כלשהו בשיחה כדי לשלוח הודעה ישירות אליו ולהשתמש במענה בגוף ההודעה כדי להשיב באופן ישיר להודעה מסוימת בשיחה קבוצתית.

מפות: ביישום ״מפות״ אפשר לקבל הוראות הגעה באופניים דרך שבילי אופניים, שבילים וכבישים. ״מפות״ מאפשר לך לראות את שינויי גובה, רחובות סואנים ועליות תלולות בשעת תכנון הנסיעה. ״מדריכים״ יאפשרו לך לגלות בסביבה שלך מקומות נהדרים לאכול, לצאת לקניות או לטייל. תוך כדי ניווט בהליכה או ברכיבה עם הוראות הגעה, אפשר לשתף את שעת ההגעה המשוערת שלך (ב-iOS 14.5).

מפה המראה מסלולים רבים לרכיבה על אופניים. פרטי המסלול בתחתית המפה מספקים מידע על המסלולים, כולל הערכת זמנים, שינויי גובה וסוגי הכבישים. כפתור ״התחלה״ מופיע ליד כל אפשרות בפרטי המסלול.

 

מצלמה: סרטוני QuickTake זמינים עכשיו בדגמים iPhone XS‏, iPhone XS Max‏, iPhone XR ומעלה. במצב ״סרט״, מתגים מהירים מאפשרים לך לשנות בקלות את רזולוציית הווידאו וקצב הפריימים.

מצב לילה: (iOS 14.1) בדגמי iPhone 12, מצב ״לילה״ זמין במצלמה הקדמית לצילומי סלפי, במצלמה עם העדשה האולטרה‑רחבה (0.5x) ובמצלמה עם העדשה הרחבה (1x).

Apple ProRAW: ‏(iOS 14.3) ב‑iPhone 12 Pro וב‑iPhone 12 Pro Max, באפשרותך לצלם תמונות בפורמט Apple ProRAW ולערוך אותן עם כלי שליטה מתקדמים ויצירתיים יותר.

סלפי עם שיקוף תמונה: (iOS 14.3) בכל הדגמים, באפשרותך לצלם תמונת מראה שמציגה את הדברים כמו שהם מופיעים בפריים של המצלמה הקדמית.

תמונות: אפשר לסנן את התמונות באוספים ובאלבומים ולמיין תמונות בסדר עולה או יורד לפי התמונות הישנות או החדשות ביותר. ניתן להוסיף כיתובים לתמונות ולסרטים כדי שאפשר יהיה למצוא אותם בקלות ב״חיפוש״.

מדידה: (iOS 14.1) ב‑iPhone 12 Pro וב‑iPhone 12 Pro Max, ניתן למדוד ברגע גובה של אנשים, להשתמש בתצוגת ״סרגל״ עם נתוני מדידה ברמות פירוט משתנות, ולהשתמש בקווי קצה לביצוע מדידות מדויקות יותר של רהיטים עם קווים ישרים, משטחי עבודה וחפצים אחרים.

זיהוי אנשים: (iOS 14.2) ב‑iPhone 12 Pro וב‑iPhone 12 Pro Max, אפשר להשתמש ב״זכוכית מגדלת״ כדי לאתר אנשים ולשמור על מרחק פיזי או חברתי מהם.

תזכורות: היישום ״תזכורות״ מציע באופן אוטומטי תאריכים, זמנים ומיקומים לתזכורת בהתבסס על תזכורות דומות שיצרת בעבר. חברי רשימה משותפת יכולים להקצות תזכורות אחד לשני כדי לפצל משימות בקלות רבה יותר מאי פעם. ב-iOS 14.5, באפשרותך גם למיין ולהדפיס את הרשימות.

מסך המציג מספר רשימות בתוך ״משימות״. רשימות חכמות מופיעות למעלה עבור תזכורות שמועדן היום, תזכורות שנקבע עבורן מועד, כל התזכורות ותזכורות עם דגלים. הכפתור ״הוסף רשימה״ מופיע משמאל למטה.

Siri: ל‑Siri עיצוב חדש וממוזער שיאפשר לך לקבל את המידע הדרוש במהירות מבלי להסית את תשומת ליבך מהעיסוקים שלך. כדי לסייע לך למצוא תשובות, Siri מספק מעכשיו מידע מכל רחבי האינטרנט ויכול לשלוח הודעות קוליות מהיישום ״הודעות״.

Safari: עכשיו Safari מאובטח ויעיל יותר מתמיד. אפשר להציג את דוח הפרטיות כדי להבין איך אתרים מתייחסים לפרטיות שלך. בנוסף, Safari עשוי להתריע אם אחת הסיסמאות שלך אינה מאובטחת. כאשר מגיעים לאתר אינטרנט בשפה אחרת, Safari מספק כעת תרגומים משבע שפות שונות (בגרסת בטא).

בריאות: חווית שינה חדשה לחלוטין מסייעת לך לעמוד ביעדי שינה ולהירגע לקראת השינה. אפשר להשתמש ב״רשימת מטלות בריאותיות״ כדי לסקור ולהפעיל מאפיינים חדשים ביישום ״בריאות״.

מסך ההגדרות עבור ״שינה״ ביישום ״בריאות״. שעון ניצב במרכז המסך. שעת השינה היא 22:00 ושעת ההשכמה היא 06:00. מתחת ל״אפשרויות שעון מעורר״, ה״שעון המעורר להשכמה״ מופעל. הצליל שיושמע הוא ״משכים קום״ ועוצמת השמע מוגדרת כחזקה.

 

עוצמת השמע של אוזניות: (iOS 14.2) המכשיר יעדכן אותך ויחליש את עוצמת השמע באוזניות באופן אוטומטי אם עוצמת השמע באוזניות שלך גבוהה באופן שעלול לפגוע בשמיעה שלך. אפשר גם לבדוק את עוצמת השמע המדויקת בזמן האזנה באוזניות ב‑iPhone ולהגדיר הגבלות לעוצמת השמע המרבית.

FaceTime: היישום FaceTime יכול עכשיו לזהות כאשר אדם כלשהו מדבר בשפת הסימנים, ולהבליט את האריח של הדובר בשיחת FaceTime קבוצתית. שיחות וידאו טבעיות יותר עכשיו משום שהן מסייעות לך ליצור קשר עין גם כאשר העיניים שלך ממוקדות במסך ולא במצלמה.

מפתחות רכב: אחסון מפתחות רכב דיגיטליים ביישום Wallet תאפשר לך להשאיר את מפתחות הרכב האמיתיים בבית. כל מה שצריך לעשות הוא לקרב את ה‑iPhone אל דלת המכונית כדי לפתוח את מנעול הדלת. אחרי שנכנסת לרכב, יש להניח את ה‑iPhone על קורא או על מטען אלחוטי כדי להתניע את הרכב. אפשר גם לשתף את המפתח עם חברים ובני משפחה ולהתאים אישית פקדים עבור הנהגים השונים.

CarPlay: בחירה מבין ערכת תמונות רקע שנראות מצוין. היישום CarPlay תומך גם בסוגי יישומים חדשים, כגון חניה, טעינה לרכבים חשמליים והזמנה מהירה של ארוחות.

פרטיות: יש לנו הגדרה חדשה שמאפשרת לך לשתף עם יישומים רק את מיקומך בקירוב ולא באופן מדויק. בנוסף, מחוון מופיע בראש המסך של ה‑iPhone בכל פעם שיישום משתמש במצלמה או במיקרופון שלך. כל היישומים מחויבים לבקש את רשותך לפני שהם עוקבים אחריך בין יישומים ואתרים שבבעלות חברות אחרות (iOS 14.5).

App Store(iOS 14.3): מעכשיו אפשר לקרוא את נהלי הפרטיות של היישומים לפני שמורידים אותם. דפי המוצר של כל יישום מציגים סיכום שנשלח על‑ידי המפתח ומפרט את האמצעים להגנה על הפרטיות של המפתח, כולל פירוט הנתונים שהיישום אוסף.

טריקים: ב‑iOS 14 ביישום ״טיפים״ נוספות הצעות חדשות באופן קבוע כדי לסייע לך להפיק את המרב מה‑iPhone.

הערה: המאפיינים והיישומים החדשים עשויים להשתנות בהתאם לדגם, לאזור, לשפה ולמפעיל הסלולרי של ה‑iPhone שלך.

הפיצו את הבשורה
דילוג לתוכן